سالهاست که مطالعات توسعه خط 2 متروی تهران به سمت شهریار صورت گرفته، اما بهدلیل عدمهمکاری نهادهای مرتبط، این موضوع همچنان بلاتکلیف است. این در حالی است که توسعه مترو به شهرکهای اقماری میتواند باعث خلوتترشدن تهران و پراکنده شدن جمعیت به این شهرها شود. حسین گروسی در گفتوگو با سما، از نزدیک شدن به پایان کار کمیته رسیدگی به وضعیت کیفی خودروسازی داخلی کشور خبر داد و گفت:
عامل بخش زیادی از آلودگی هوای شهرهای بزرگ بهخصوص تهران نقص کیفی خودروهای تولید داخل است که در همین راستا از خرداد ماه سال گذشته کمیتهای برای بررسی کیفیت خودروسازی داخلی کشور تشکیل شد و تنها چند روز دیگر به پایان کار این کمیته ویژه در مجلس باقی مانده است. وی با بیان این مطلب گفت: موضوع آلودگی هوای شهر تهران فراموش شدنی نیست و از پاییز سال گذشته که پدیده وارونگی هوا تبدیل به بحران شد، مسئولان در بخشهای مرتبط دست به کار شدند تا عوامل ایجاد این بحران را شناسایی و در جهت رفع آنها گام بردارند.